Γιατί είναι αναγκαία η επιθεώρηση του σκάφους που θέλω να αγοράσω;
Σύμφωνα με έρευνες από ασφαλιστικές εταιρείες και διεθνής ανεξάρτητους οργανισμούς ανά τον κόσμο οι βλάβες σε ένα σκάφος από κατασκευαστικό ελάττωμα είναι περίπου στο 3% των συνολικών βλαβών. Αυτό εν συνεχεία παραπέμπει στο υπόλοιπο 97% των βλαβών το οποίο προέρχεται από λάθη και παραλείψεις στην συντήρηση και στην χρήση του σκάφους. Ενδεικτικά, το 54 % των βλαβών οφείλεται σε λάθος του χειριστή του σκάφους.
Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν, έχοντας καταλήξει στο σκάφος των ονείρων σας, πόσο καλά γνωρίζεται την χρήση και την σωστή συντήρηση που είχε υποστεί;
Η χρήση ενός ανεξάρτητου και έμπειρου επιθεωρητή με τα κατάλληλα μέσα μπορεί να σας εξασφαλίσει την ορθή και τεκμηριωμένη καταγραφή της κατάστασης λειτουργίας του σκάφους αποφεύγοντας άσκοπα έξοδα επισκευών.
Το σκάφος που θέλω να αγοράσω μοιάζει ολοκαίνουργιο, μήπως μια επιθεώρηση είναι άσκοπη σπατάλη χρημάτων;
Μπορεί και να είναι! Γνωρίζετε όμως ότι το 12 % όλων των βλαβών ενός σκάφους οφείλονται σε κακή συντήρηση? Γνωρίζετε πως να ελέγξετε κάτω από ένα γυαλιστερό gel coat ή πίσω από ένα καθαρό ηλεκτρολογικό πίνακα? Με τα κατάλληλα εργαλεία και την εμπειρία ένας επιθεωρητής μπορεί να αναγνωρίσει πιθανά σημεία που ενδέχεται να δημιουργήσουν προβλήματα.
Τι είναι η αναφορά επιθεώρησης της κατάστασης ενός σκάφους;
Με απλά λόγια είναι μια αναφορά που περιλαμβάνει λεπτομερώς την υφιστάμενη κατάσταση του σκάφους με σκοπό την καλύτερη αξιολόγηση του πριν την πώληση.
Ένας έμπειρος επιθεωρητής με σύγχρονα μέσα Μη Καταστρεπτικού Ελέγχου μπορεί να εξασφαλίσει μια ολοκληρωμένη διάγνωση της κατάστασης ενός σκάφους. Ορισμένοι από αυτούς τους ελέγχους είναι η θερμογραφία , οι υπέρηχοι, η ανάλυση λιπαντικών και βέβαια ο οπτικός έλεγχος με συμπληρωματικά όργανα όπως το υγρασιόμετρο τα οποία συμπληρώνουν έναν πλήρη και τεκμηριωμένο έλεγχο του σκάφους. Για την ορθότερη χρήση των ανωτέρω ελέγχων το σκάφος που πρόκειται να επιθεωρηθεί πρέπει να βγει από την θάλασσα μερικές μέρες πριν την οργάνωση της επιθεώρησης. Μετά την επιθεώρηση του σκάφους εξωτερικά μπορεί να οργανωθεί δοκιμή του στην θάλασσα ώστε να γίνει θερμογράφηση στις μηχανές και σε όλα τα ηλεκτρολογικά σε λειτουργία.
Έχοντας λοιπόν όλα τα απαραίτητα στοιχεία ο επιθεωρητής συντάσσει μια πλήρη αναφορά επισημαίνοντας τα σημαντικά σημεία που καθορίζουν την κατάσταση του σκάφους και χρήζουν επεμβατικών ενεργειών.
Ποιοι χρειάζονται μια τέτοια επιθεώρηση;
Οποιοσδήποτε έχει ένα σκάφος και θέλει να το πουλήσει γνωρίζοντας με ακρίβεια την κατάσταση του ώστε να μην βρεθεί προ εκπλήξεως στην μέση μιας πώλησης . Επίσης όποιος θέλει να αγοράσει ένα σκάφος και χρειάζεται μια ανεξάρτητη επιθεώρηση για την σωστή καταγραφή της κατάστασης του σκάφους που τον ενδιαφέρει ώστε να αξιολογήσει με ακρίβεια την αξία του. Τέλος ασφαλιστικές εταιρείες συνήθως ζητούν την επιθεώρηση ενός σκάφους για την ασφάλιση του.
Σαν ιδιοκτήτης ενός σκάφους γιατί χρειάζομαι μια επιθεώρηση του;
Ο σημαντικότερος λόγος είναι ότι ένας έμπειρος επιθεωρητής με τα σωστά διαγνωστικά μέσα, μπορεί να βοηθήσει στην σωστή και αντικειμενική καταγραφή της κατάστασης του σκάφους, ώστε να οργανωθούν τυχόν διορθωτικές ενέργειες για αποφυγή σημαντικών μελλοντικών προβλημάτων που μπορεί να διακινδυνεύουν την ασφάλεια του σκάφους. Επίσης η πλήρης καταγραφή της κατάστασης βοηθάει στην σωστή και τεκμηριωμένη αξιολόγηση του για μελλοντική πώληση.
Θυμηθείτε! η πρόσληψη ενός ανεξάρτητου επιθεωρητή γίνεται για να λάβετε την αντικειμενική και τεκμηριωμένη άποψη του για την κατάσταση του σκάφους σας. Ενδεχομένως να υπάρχουν ευρήματα που δεν τα γνωρίζατε και δεν σας αρέσουν, παρόλα αυτά είναι καλύτερο να τα γνωρίζετε νωρίς για να κάνετε διορθωτικές ενέργειες αν χρειάζονται παρά αργά στην μέση ενός ταξιδιού ή στην μέση μιας πώλησης!
Κάθε πότε πρέπει να γίνεται η επιθεώρηση του σκάφους;
Τα διαστήματα των επιθεωρήσεων εξαρτώνται και από τα ευρήματα σε κάθε σκάφος. Συνήθως μια πλήρης επιθεώρηση σε γάστρα, ηλεκτρολογικά και μηχανολογικά προτείνεται να γίνεται κάθε 2 χρόνια για την παρακολούθηση της κατάστασης και πρόληψης βλαβών. Υπάρχουν όμως πολλές περιπτώσεις που απαιτείται μια ετήσια καταγραφή της κατάστασης του βασικού εξοπλισμού του σκάφους για πληρέστερη παρακολούθηση του.
Πόσο κοστίζει μια επιθεώρηση σκάφους;
Το κόστος μιας επιθεώρησης εξαρτάται από το μέγεθος του σκάφους και τα σημεία που πρέπει να επιθεωρηθούν. Αν δηλαδή θα γίνει μια επιθεώρηση μόνο στην γάστρα για υγρασία, χτυπήματα και αποκολλήσεις ή και στα ηλεκτρολογικά (θερμογραφία και megger test) και τα μηχανολογικά του σκάφους. Τέλος με επιπλέον χρέωση γίνεται και δοκιμή εν πλω για την καταγραφή του σκάφους σε πλήρη λειτουργία, καθώς και ανάλυση λιπαντικού σε εξειδικευμένα χημεία. Για συγκεκριμένη προσφορά για μια επιθεώρηση καλέστε μας στο 211.8505057 ή στείλτε μας email στο info@infraspec.gr.
Πόση ώρα χρειάζεται μια επιθεώρηση και τι προετοιμασία πρέπει να έχει γίνει;
Μια επιθεώρηση ενός σκάφους που βρίσκεται έξω από την θάλασσα μήκους 40 – 50 πόδια συνήθως διαρκεί 3 – 4 ώρες για μια πλήρη καταγραφή της κατάστασης. Σε περίπτωση η επιθεώρηση γίνεται σε σκάφος από τον υποψήφιο αγοραστή θα πρέπει να έχει εξασφαλίσει από τον ιδιοκτήτη άδεια για πρόσβαση σε όλα τα σημεία του σκάφους. Επίσης το σκάφος θα πρέπει να έχει καθαριστεί από λιμνάζοντα νερά που μπορεί να βρίσκονται εντός των μηχανών ή στις σεντίνες, για την λήψη ορθότερων μετρήσεων υγρασίας. Η δοκιμή εν πλω πρέπει να γίνεται με τον ιδιοκτήτη και διαρκεί περίπου μισή με μια ώρα.
Μετά την συλλογή όλων των ευρημάτων συντάσσεται η αναφορά με όλες τις λεπτομέρειες και τις προτεινόμενες ενέργειες και παραδίδεται στον ενδιαφερόμενο.